Wednesday, February 1, 2012

novel:KETIKA TUHAN JATUH CINTA




Sukar bagi saya untuk tertarik pada sesebuah karya/novel.Biasa saya melihat sekilas di permulaan,pertengahan dan penghujungnya...setelah itu novel tersebut saya simpan di dalam almari.

Tetapi apabila saya membeli novel 'KETIKA TUHAN JATUH CINTA'...saya terus membacanya pada setiap mukasuratnya..ternyata novel ini sebuah karya yang amat menarik dan romantis

Saat mula menatapnya saya terus terleka untuk membaca sehingga ke noktahnya...
Saya telah jatuh cinta pada bait-bait puisinya yang amat indah...
Nilai-nilai kerohanian diterapkan begitu bersahaja,lembut dan amat berkesan..

Langit adalah kitab yang terbentang,
Bumi adalah kitab yang terhampar,
Manusia adalah kitab yang berjalan,
Sedangkan Al-Qur’an adalah cahaya di dalam kegelapan.
Tidakkah kau renungkan bahwa segala intrik
yang terjadi di dalam hidup,
hingga memaksa meneteskan air mata
adalah pertanda ketika Tuhan jatuh cinta?





Justeru saya telah meminta keizinan daripada penulis novel ini-SDR WAHYU SUJANI untuk muat naik cover novelnya di dalam blog ini...ternyata dia begitu baik sekali kerana mengizinkannya...



mudahan dapat dikongsikan dengan kalian..tatapilah karyanya..


novel:KETIKA TUHAN JATUH CINTA
penulis:WAHYU SUJANI

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum cik yang bersahaja. Salam takzim dari saya. syukron telah mengagumi novel saya. Ahamdulillah. Sukses juga novel2 karya Cik. Saya penasaran juga dengan novel2 Cik yang lebih senior dari saya.

    Oh iya, minta lagi email cik. Soalnya saya sudah tak buka facebook lagi. ini email saya, sujani.wahyu@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. mau tanya sebenarnya novel ketika tuhan jatuh cinta itu ada berapa? cuma dua novel ataukah sampai tujuh???

    ReplyDelete